Forside / Værkstøjer / Kunder / Metode til at tale om kunder

Metode til at tale om kunder

Et tip til dig der gerne vil arbejde systematisk med dine kunder.

Prøv at bruge en scenarietænkningsmetode til at inddele dine kunder i segmenter.

Vi giver dig et regneark, som du kan bruge til at finde dine egen målepunkter.
Vores vejledning er, at I definerer parametre der udtrykker lønsomhed og loyalitet i samarbejdet med kunder.

Vejledning til brugen:

  1. Indkald til et møde med deltagere for alle funktioner
  2. Diskuter og fastlæg hvad der er vigtigt for de enkelte funktioner
  3. Definer præcist hvornår en kunde er lønsom og hvad der skal til for at være loyal i afdelingen/for funktionen
  4. Når I er færdige med jeres metode så fastlæg hvordan I kunne tænke jer at flytte dem – og på hvilke parametre
  5. Hvis I har mulighed for at præge kunden, så aftal med denne om hvordan I bliver bedre sammen

Find ud af hvem det er hos jer og hos kunden, der er væsentlig for at have en dialog om at få en højere score.
Der vil jo også være kunder som ikke ønsker at flytte sig – det må I jo så tage stilling til.

 

Kunne du tænke dig at høre mere?

Er du interesseret i at høre mere, så kontakt mig i dag. Jeg er klar til at hjælpe.
Ole Overgård
Partner
Del dette indlæg

Læs også...

© Lederskabssupport ApS